Satakunnan Osuuskauppa: Huolehditaan maakunnasta ja juhlitaan välillä

Merkittävät, hyvin järjestetyt tapahtumat kasvattavat koko Satakunnan alueen houkuttelevuutta ja mielenkiintoisuutta. Satakunnan Osuuskauppa on toiminut Pori Jazzin yhteistyökumppanina peräti parin vuosikymmenen ajan. Yhteistyö on pitänyt sisällään hyötyjä ja etuja erityisesti s-etukorttilaisille. Monipuolinen tuotemyynti sekä laadukkaat ruokapalvelut ovat tärkeä osa laajentunutta yhteistyötä ja onnistuneita festivaalipäiviä.

Paikallisena palvelualojen yrityksenä Satakunnan Osuuskauppa liittyy kiinteästi sekä Satakunnan alueeseen että siellä tapahtuviin asioihin. Parikymmentä vuotta jatkunut yhteistyö Pori Jazzin kanssa on mahdollistanut etujen ja palveluiden tarjoamisen asiakasomistajille monipuolisin tavoin.

– Pori Jazz on yhteistyökumppanina hieno, sillä se on luotettava taho, joka on toiminut pitkään. Se on myös onnistunut pitämään itsensä elinvoimaisena vuosikymmenestä toiseen, Satakunnan Osuuskaupan viestintäjohtaja Leena Mettälä sanoo.

– Meille on jo ihan yleisenä lähtökohtana etujen ja palveluiden tuottaminen asiakasomistajillemme. Yhteistä tekemistä Pori Jazzin kanssa on kehitetty vuosien varrella varsin laajamittaiseksi, ja tämä mahdollistaa asiakkaiden kohtaamisen ihan uudella tavalla, Mettälä taustoittaa yhteistyön hyötyjä.

– Myös tytäryhtiömme AutoPalin on toiminut pitkään tapahtuman yhteistyökumppanina antamalla autoja sekä festariorganisaation että esiintyjien käyttöön, hän lisää.

Satakunnan Osuuskauppa

Sen lisäksi, että asiakasomistajan vihreällä kortilla voi hankkia pääsylippuja hieman edullisemmin, alueella toimii kaikkia asiakkaita palveleva festarikauppa.

– Kaupasta on saatu todella paljon positiivista palautetta sekä suoraan asiakkailta että festariorganisaation kautta. Se on pieni myymälä, jonka valikoimaa räätälöidään aina sen mukaan mitä asiakkaat toivovat. Tarjolla on kattavasti kaikkea festarivieraiden tarpeisiin, kuten syötävää, sadetakkeja ja vilttejä. Hinnoittelu on kuitenkin sama kuin muissa Sale-myymälöissä eli niin sanottuja festarihintoja emme harrasta, Mettälä kertoo kaupan suosiosta.

– Kauppa on yksi todella hyvä imagomarkkinoinnin muoto. Liiketoiminnan muotona se ei ole voittoa tuottavaa, mutta se nähdään lähinnä markkinointina, hän korostaa.

Satakunnan Osuuskaupan panos näkyy vahvasti Pori Jazzeilla 

Tänä vuonna Satakunnan Osuuskauppa täyttää 105 vuotta. Tätä juhlistaakseen se tarjosi viime kesänä ilmaiskonsertin Lokkilavalla. Keskiviikkoisena iltana hyvästä säästä ja musiikista nautti tuhansien ihmisten joukko.

– Olimme myös mukana mahdollistamassa Jazzpuiston konserttiteltan Poriljongin. Lisäksi ravintola-alan liiketoiminnoistamme Amarillo oli alueella myymässä tuotteitaan, Mettälä kertoo.

– Pidimme myös jazzbrunsseja Vaakuna-hotellissa. On ollut hienoa tarjota viihtyisiä hetkiä vierailijoille. Tulevana kesänä teemme edelleen laajaa yhteistyötä, hän avaa monipuolista tekemistä.

Isot, hyvin järjestetyt tapahtumat tuottavat arvoa alueelle

Satakunnassa on opittu arvostamaan tapahtumia, sillä ne tuovat monin eri tavoin arvoa alueelle ja nostavat sen profiilia. Tapahtumien myötä alueella on myös paljon osaamista tapahtumien järjestämisessä.

– Olen itse paikallinen ja Pori Jazzin kautta olen saanut nauttia kotikaupungistani ihan eri tavalla.  Jännittävää on kokea myös festivaalien rantautuminen koko keskusta-alueelle ensi kesänä: tällöin myös satunnaiset ohikulkijat pääsevät nauttimaan juhlien annista, Mettälä iloitsee.