Innoflame Oy: Yhteistyö Pori Jazzin kanssa on meillä dna:ssa

Kolmentoista vuoden pituinen keskinäinen yhteistyö Innoflame Oy:n ja Pori Jazzin välillä perustuu yhteiseen arvomaailmaan, avoimeen vuorovaikutukseen ja yhdessä eteenpäin menemiseen. Innoflamella suhtaudutaan intohimoisesti kumppanin täysivaltaiseen palvelemiseen. Muun muassa tapahtuman vuosi-ilme sovelletaan ammattitaitoisesti fanituotteisiin ja festarikauppa somistetaan äärimmäisen houkuttelevaksi, jotta jazz-vieraat saavat kokea nautittavan tapahtumakokonaisuuden. Legendaarisen referenssikumppanin kaupallinen vetovoima puolestaan tuo Innoflame Oy:lle merkittävää hyötyä liiketoimintaan.

Innoflame Oy tarjoaa yrityksille sisäisiä verkkokaupparatkaisuja. Verkkokaupan avulla voi hallinnoida esimerkiksi oman henkilöstön merkkipäivä- ja palveluvuosilahjavalikoimaa, palkita kanta-asiakkaita tai järjestää myyntikilpailuja sidosryhmille.

Aikanaan Pori Jazz -kumppanuuden toivat Innoflame-taloon osakas Ronny Rubin ja osakas, toimitusjohtaja Sami Savela. Jo silloin tehtiin päätös, että muita tapahtuma-alan kumppanuuksia ei solmita lukuisista kiinnostuneista yhteydenotoista huolimatta – on vain yksi ja se on Pori Jazz. Tällä hetkellä kumppanuudesta ovat vetovastuussa Porin-toimiston Kristiina Palmén sekä Jenni ja Riku Hekkala. Savelalla on ilo osallistua päälinjojen suunnitteluun.
– Pori Jazz on meille lippulaivareferenssi, sillä sen vetovoima mielenkiinnon herättäjänä on käsittämättömän voimakas, Savela kertoo.
– Tämä kumppanuus on meille kaiken kaikkiaan hyvin merkityksellinen, sillä pidämme avoimesta, rehellisestä vuorovaikutuksesta, jossa on tilaa haastaa niin itseään kuin toisiaan. Yhteinen arvomaailma asettaa meidät jo lähtökohdista samalle sivulle. Parasta on myös se, että tapahtuma kehittyy ja menee eteenpäin. Aiomme jatkossakin olla tässä kaikessa mukana, hän avaa yhteistä tekemistä.

Innoflame Oy

Fanituotteet ja festarikauppa ovat osa elämystä

Pori Jazzin perinteisiin kuuluu valita uusi juliste joka festivaalivuodelle. Uuden julisteen pohjalta syntyy kunkin vuoden graafinen linja, joka näkyy muun muassa fanituotteissa sekä festivaalin somistuksessa.

Kuva suunnitellaan valkoiselle julistepohjalle, kun taas fanituotteet ovat yleensä tummapohjaisia. Jotta lopputulos olisi paras mahdollinen, värimääritysten ynnä muiden suunnitteluun käytetään Innoflamen omia graafikoita, joilla on vankka kokemus moninaisista Pori Jazz -julisteista.

Tapahtumaa vaalitaan myös festarikaupan tunnelmassa. Jo vuonna 2010 Savela ja kumppanit päättivät, että kaupassa ei tule näkymään Innoflame-brändiä muualla kuin kuitissa. Houkuttelevaan esillepanoon panostetaan myymäläsuunnittelijoiden avulla ja kaikki tehdään vain Pori Jazz -festivaaleja ajatellen. Kaupan tulee olla autenttinen osa tapahtumakokonaisuutta.

Vastuullisuus on konkreettisia tekoja

Innoflame Oy:llä on täysin uniikki Print on Demand -konsepti: he tekevät painatuksia vain toteutuneiden tilausten mukaan eli ylijäämää ei jää.
– Poikkeuksena on Pori Jazz Shop -kivijalkamyymälä, johon tuotteita on valmistettava ennakkoon. Tässäkin tapauksessa kaikki mahdollinen tuoteylijäämä kuitenkin lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen, Savela kertoo.
– Kuluttaja voi olla varma, että tuotteiden tuotantoketju puuvillan tuottajan vastuullisuudesta ja tuotantotavan ilmastoystävällisyydestä lähtien kestää läpinäkyvyyden. Tämä on myös yksi elementti yhteisessä arvopohjassa, sillä Pori Jazz toteuttaa erittäin vihreää tapahtumaa, Savela lisää vastuullisuuteen.

Painavasti porilainen

Helsinkiläisenä yrityksenä Innoflame Oy on samalla myös erittäin porilainen firma. Showroomit ovat Helsingissä, Tampereella ja Turussa, mutta Porissa sijaitsevan viisi henkilöä työllistävän operatiivisen toimiston lisäksi Kirrinsannan teollisuusalueella on halli, joka työllistää kaikkinensa 25 henkilöä. Hallitila ja sen infra ovat Innoflamen ohjauksessa, mutta suorittava työ ostetaan raumalaiselta Logistikas Oy:ltä. Iso osa tuotteisiin liittyvästä toiminnasta tapahtuu Porissa, ja suomalaisen työn osuus muun muassa tuotepainatuksissa on merkittävä.